Νέα από το διαδίκτυο 

Τι πρέπει να γνωρίζετε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Λίγες ημέρες πριν από την κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας το τοπίο που θα διαμορφωθεί στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας παραμένει θολό. Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ανακοίνωσε ολιγοήμερη παράταση στην έκδοση των προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών,…

ενώ οι ουρές στα εκδοτήρια εισιτηρίων παραμένουν τεράστιες με τον χρόνο αναμονής να ξεπερνά σε πολλές περιπτώσεις και τη μιάμιση ώρα.

Ο Χρήστος Σπίρτζης επιμένει ότι είναι σύνηθες στην εκκίνηση τέτοιων μεγάλων εφαρμογών να παρατηρούνται κάποιες δυσλειτουργίες, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, στους κεντρικούς σταθμούς έκδοσης». Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων  ζητά συγγνώμη από τους πολίτες και διευκρινίζει ότι: «Έχει προβλεφθεί η διαδικασία για να μην περιμένει όποιος επιθυμεί ούτε ένα λεπτό. Δίνει έναν ταχυδρομικό φάκελο με το όνομα και τη διεύθυνσή του, μια φωτογραφία διαβατηρίου, τον ΑΜΚΑ, μια φωτοτυπία της παλαιάς κάρτας και τον κωδικό που λαμβάνει από τη δικτυακή εφαρμογή του ΟΑΣΑ και θα λάβει ταχυδρομικά την κάρτα του».

Ο υπουργός εκτιμά, ότι η παράταση που δόθηκε μέχρι τις 5 Νοεμβρίου για την έκδοση καρτών στα γκισέ και μέχρι τις 10 Νοεμβρίου για την υποβολή φακέλου και την αποστολή της κάρτας με το Ταχυδρομείο είναι επαρκής. Ξεκαθαρίζει δε, ότι αρχές Νοεμβρίου θα κλείσουν οι πόρτες (μπάρες) στις εισόδους των Σταθμών και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοστεί πλήρως.

Μιλά για κυκλώματα που θα χτυπηθούν με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και υπογραμμίζει ότι ο λαός ανταποκρίνεται, όπως αναφέρει, σε κάθε προσπάθεια που αντιμετωπίζει αυτούς που τον έκλεβαν.

Πάντως η σύγχυση στους χρήστες των Αστικών Συγκοινωνιών παραμένει.

Τι αλλάζει στα εισιτήρια από τον Νοέμβριο

Από 1η Νοέμβρη σταματούν να εκδίδονται τα χάρτινα εισιτήρια, ενώ έχουν σταματήσει να εκδίδονται τα κουπόνια για τις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, οι οποίες αντικαθιστούνται από την ηλεκτρονική κάρτ. Λόγω των μεγάλων ουρών στα εκδοτήρια ο ΟΑΣΑ αποφάσισε ότι οι χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών Οκτωβρίου θα ισχύσουν μέχρι τις 5 Νοεμβρίου. Η παράταση επεκτείνεται μέχρι τις 10 Νοεμβρίου για όσους  έχουν επιλέξει να βγάλουν την κάρτα τους μέσω φακέλου.

Δεν έχει ανακοινωθεί το πότε θα κλείσουν οι πύλες που είναι εγκαταστημένες στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό και αυτό γιατί θα πρέπει να υπάρξει ένα διάστημα προσαρμογής στα νέα δεδομένα αλλά και να καθοριστεί τι θα γίνει με όσους έχουν χάρτινα εισιτήρια. Αν δηλαδή θα υπάρξει κάποια μέθοδος ανταλλαγής των χάρτινων εισιτηρίων που έχει κάποιος στην κατοχή του με ηλεκτρονικό εισιτήριο ή αν θα συνεχίσουν να ισχύουν για κάποιο διάστημα.

Πόσα ηλεκτρονικά εισιτήρια υπάρχουν

Τα ηλεκτρονικά προϊόντα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι τρία:

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο ATH.ENA Ticket. Είναι το βασικό προϊόν που αντικαθιστά το «παραδοσιακό» χάρτινο εισιτήριο. Το αρχικό κόστος αγοράς του ανέρχεται στα 4,5 ευρώ τουλάχιστον δηλαδή όσο κοστίζει το ημερήσιο εισιτήριο του ΟΑΣΑ. Από κει και πέρα μπορεί να φορτίσει με διάφορα «πακέτα» όπως πέντε εισιτήρια με κόστος 7 ευρώ ή την προσφορά των 10+1 εισιτηρίων (με 14 ευρώ). Επίσης μπορεί να το φορτίσει και με τα ειδικά εισιτήρια του αεροδρομίου ή των τριών ημερών.

Η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα απρόσωπη ATH.ENACard.  Η συγκεκριμένη κάρτα λειτουργεί ακριβώς όπως και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Η βασική διαφορά είναι ότι την συγκεκριμένη κάρτα μπορεί κάποιος να την φορτίσει με «αξία» και όχι με συγκεκριμένα πακέτα εισιτηρίων. Δηλαδή μπορεί να βάλει για παράδειγμα 10 ευρώ και κάθε φορά που τη χρησιμοποιεί κάποιος να μειώνεται από την αξία με την οποία είναι φορτισμένη η κάρτα το αντίστοιχο κόμιστρο.

Αυτά τα δύο προϊόντα στοχεύουν σε μη τακτικούς χρήστες των δημοσίων μεταφορών.

Για τους τακτικούς χρήστες καθώς και για όσους δικαιούνται δωρεάν μεταφορές ή μειωμένο εισιτήριο (ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι, άνεργοι, φοιτητές κ.α.) είναι απαραίτητη η προσωποποιημένη ATH.ENACard. Αυτή η κάρτα αντικαθιστά όλες τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ και τις κάρτες των ειδικών κατηγοριών επιβατών.

Πώς βγάζω προσωποποιημένη ATH.ENACard;

Αυτή την στιγμή υπάρχουν δύο τρόποι:

Ο πρώτος απαιτεί μεγάλη υπομονή καθώς προϋποθέτει αναμονή στις ουρές που σχηματίζονται κάθε ημέρα στα εκδοτήρια. Θα πρέπει να πάτε σε ένα εκδοτήριο εισιτηρίων του Μετρό, του Ηλεκτρικού ή του Τραμ που λειτουργεί Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) προσκομίζοντας αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο και έγγραφο που να δείχνει τον ΑΜΚΑ σας. Εκεί θα σας πάρουν φωτογραφία και θα σας εκδώσουν κατευθείαν την κάρτα. Αν δικαιούστε μειωμένο εισιτήριο θα πρέπει να έχετε μαζί σας και το απαραίτητο δικαιολογητικό (π.χ. φοιτητικό πάσο αν κάποιος είναι φοιτητής). Θα σας ζητηθεί και ένας οχταψήφιος κωδικός ασφαλείας.

Ο δεύτερος τρόπος γλυτώνει από τις ουρές αλλά απαιτεί μια σχετική προετοιμασία. Αν είστε κάτοχος μηνιαίας κάρτας μπορείτε να καταθέσετε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε έναν φάκελο μεγέθους Α4 και να σας στείλουν την κάρτα σπίτι με ταχυδρομείο. Ειδικότερα στον φάκελο βάζετε: Φωτοτυπίες της κάρτας σας με το κουπόνι, εγγραφού που πιστοποιεί τον ΑΜΚΑ, μια φωτογραφία καθώς και μια εκτύπωση Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr. Στον φάκελο αναγράφετε ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση που θέλετε να σας σταλεί η κάρτα και τον παραδίδεται ανοιχτό σε οποιοδήποτε σταθμό του Μετρό χωρίς αναμονή.

Που μπορώ να βγάλω προσωποποιημένη ATH.ENACard;

Μπορείτε να δείτε τους σταθμούς στους οποίους λειτουργούν σημεία έκδοσης εδώ.

Πως φορτίζω την κάρτα μου

Και εδώ υπάρχουν διάφορες επιλογές

Η πρώτη είναι μέσω των εκδοτηρίων κατά προτίμηση την ώρα που εκδίδετε την κάρτα για να αποφύγετε και νέο στήσιμο στις ουρές.

Η δεύτερη είναι μέσω των ειδικών τερματικών που βρίσκονται στους σταθμούς

Η τρίτη είναι μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας από το www.athenacard.gr

Τι γίνεται αν χάσω την κάρτα μου

Αν έχετε ηλεκτρονικό εισιτήριο ή απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα και την χάσετε τότε δυστυχώς χάνετε και όσα εισιτήρια έχετε περάσει μέσα. Και αυτό γιατί στα δύο αυτά προϊόντα δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου τους.

Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας σας, θα πρέπει να την δηλώσετε το συντομότερο δυνατόν σε ένα από τα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, και να ζητήσετε την αντικατάστασή της. Το κόστος αντικατάστασης ανέρχεται στα 2 ευρώ. Τα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου, υπόλοιπος χρόνος ή/και η χρηματική αξία, που βρέθηκαν αποθηκευμένα στην παλιά κάρτα θα μεταφερθούν στην νέα κάρτα.

(Διαβάστε περισσότερα)

Related posts

Leave a Comment