Νέα από το διαδίκτυο 

Οι αλλαγές που πρέπει να κάνεις στον τρόπο ζωής σου για να προλάβεις την οστεοπόρωση

Αποδυναμώνει τα οστά και προσβάλλει τις γυναίκες. Έτσι θα μειώσετε τις πιθανότητες να είστε μια από αυτές.

πρόκειται για μια πάθηση που προσβάλλει κατά ένα μεγάλο ποσοστό τις γυναίκες και αυτό, κυρίως, λόγω της εμμηνόπαυσης. Όλοι την χαρακτηρίζουν «σιωπηλή» πάθηση αφού δεν έχει συμπτώματα …

και κάποιος μπορεί να καταλάβει ότι πάσχει από αυτή αν (του/της) συμβεί κάποιο κάταγμα.

Τι συμβαίνει όταν ένας οργανισμός παρουσιάζει οστεοπόρωση;

Καθώς το σώμα γερνά, ο οργανισμός δε μπορεί να απορροφήσει το ασβέστιο και το φωσφορικό ασβέστιο από τα οστά. Έτσι, προοδευτικά, ο σκελετός μας γίνεται πιο αδύναμος και λιγότερο πυκνός και, σαν αποτέλεσμα, πιο επιρρεπής σε κατάγματα. Μέση, αρθρώσεις και γοφοί είναι οι πιο συνηθισμένες περιοχές που είναι πιο ευάλωτες.

Γιατί συμβαίνει κυρίως στις γυναίκες;

Όσο οι γυναικείες ορμόνες, τα οιστρογόνα δηλαδή, είναι σε υψηλά επίπεδα, τα οστά παραμένουν όσο πιο υγιή γίνεται. Με την εμμηνόπαυση (γύρω στα 50 δηλαδή) τα επίπεδα των οιστρογόνων αρχίζουν και μειώνονται, έτσι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν (έως και 10%) απώλεια της οστικής πυκνότητας μετά τον πρώτο χρόνο της εμμηνόπαυσης. Αντίστοιχες συνέπειες θα αντιμετωπίσει και ένας άντρας, αλλά σε μεγαλύτερη ηλικία (από τα 70 και μετά), όταν δηλαδή η τεστοστερόνη του αρχίζει να μειώνεται σημαντικά.

Πως μπορείτε να βοηθήσετε τα κόκκαλα σας να μείνουν πιο γερά για περισσότερο χρονικό διάστημα; 

Η απάντηση είναι με μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής και διατροφής σας. Και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, αυτά που μπορείτε (και είναι στο χέρι σας) να κάνετε είναι τα εξής:

Αυξήστε την πρόσληψη βιταμίνης D

Μαζί με το ασβέστιο, είναι η βασική βιταμίνη που ενδυναμώνει τα οστά και τα διατηρεί υγιή. Βιταμίνη D υπάρχει άφθονη στα αυγά και στα λιπαρά ψάρια ενώ πάντα βοηθά να παίρνετε συμπληρώματα βιταμίνης D.

Η άσκηση βοηθά την αύξηση της οστικής πυκνότητας, ειδικά σε έφηβους και νέους, αλλά επιβραδύνει και τη μείωση της σε μεγαλύτερες ηλικίες. Επιπλέον, σας κάνει πιο δυνατή και ευλύγιστη, πράγμα που προλαμβάνει την ανισορροπία, τις πτώσεις και τα κατάγματα. Με άλλα λόγια, μ’ ένα σμπάρο, δυο τρυγόνια.

Μειώστε την πρόσληψη καφείνης 

Με άλλα λόγια, πείτε «όχι» στον τρίτο (ή και δεύτερο) καφέ μέσα στην ημέρα. Πλούσια σε καφείνη ροφήματα δεν είναι μόνο ο καφές, αλλά το τσάι και αναψυκτικά τύπου cola. Όλα αυτά αποστραγγίζουν το ασβέστιο από τα οστά.

Κόψτε τις δύο πιο κακές σας συνήθειες

Το κάπνισμα και την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ εννοούμε. Ενώ το να πίνετε με μέτρο έχει ευεργετικά αποτελέσματα, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ επιταχύνει την μείωση της πυκνότητας των οστών. Επιπλέον, το κάπνισμα, μειώνει τα επίπεδα οιστρογόνων στο σώμα, πράγμα το οποίο, όπως είπαμε και παραπάνω, παίζει κυρίαρχο ρόλο στην υγεία των οστών.

Πηγή: bovary.gr

Related posts