Νέα από το διαδίκτυο 

Με το «The Meyerowitz Stories» ήρθε η ώρα να παραδεχτούμε ότι ο Adam Sandler είναι καλός ηθοποιός

me-to-the-meyerowitz-stories-irthe-i-ora-na-paradextoume-oti-o-adam-sandler-einai-kalos-ithopoios

Στο οικογενειακό δράμα του Noah Baumbach για το Netflix ο δημοφιλής για τους κάφρικους κωμικούς ρόλους του ηθοποιός πετυχαίνει μια από τις καλύτερες ερμηνεέις της χρονιάς και της καριέρας του.

Το σινεμά του Noah Baumbach δεν απευθύνεται εύκολα σε όλους. Μπορεί να μην είναι δύσκολο όσον αφορά τα …

θέματα που επιλέγει ή για τον τρόπο που κυλάει, αλλά στηρίζεται κατά βάση στους διαλόγους και τα προβλήματα των χαρακτήρων του είναι αυτά που θα τα χαρακτηρίζαμε ως «πρώτου κόσμου». Έχοντας ως συνήθως για πρωταγωνιστές ευκατάστατους λευκούς χαρακτήρες που ζουν στην Νέα Υόρκη και σχετίζονται κατά κάποιον τρόπο με τον καλλιτεχνικό κόσμο, αλλά δυσκολεύονται να βρουν την ευτυχία στη ζωή τους, γίνεται κατανοητό πως ως ένα βαθμό το κοινό που ακολουθεί πιστά τον Baumbach πληροί ως ένα βαθμό επίσης τα παραπάνω κριτήρια.

Τα τελευταία χρόνια βέβαια ο Baumbach έχει ένα πολύ πιστό κοινό που αυξάνεται σε σταθερή βάση και με ταινίες όπως το «Frances Ha» και το «Mistress America» έχει καθιερωθεί ως ένας ακόμη πιο indie και περισσότερο ρεαλιστής Wes Anderson (με τον οποίο τους συνδέει στενή συνεργασία ετών). Αποκορύφωμα λοιπόν αυτής της διαδρομής είναι το «The Meyerowitz Stories (New and Selected)», το οποίο δημιούργησε για χάρη του Netflix και με το οποίο βρέθηκε και στο διαγωνιστικό τμήμα του φετινού Φεστιβάλ των Καννών, αποσπώντας πολλά θετικά σχόλια, ενώ παράλληλα ξεκίνησε και μια αντιπαράθεση κατά πόσον προϊόντα του Netflix έχουν θέση σε μεγάλα φεστιβάλ.

Το «The Meyerowitz Stories» είναι από τη μια πλευρά η πιο τυπική ιστορία που θα μπορούσαμε να δούμε σε μια ταινία του Baumbach και την ίδια στιγμή είναι η πιο πυκνή και βαθύτατα ανθρώπινη δουλειά του. Παρακολουθεί τα τρία αδέρφια Meyerowitz (Adam Sandler, Ben Stiller και Elizabeth Marvel) καθώς βρίσκονται και τα τρία την ίδια στιγμή στην Νέα Υόρκη για χάρη μιας έκθεσης του πατέρα τους, Harold Meyerowitz (Dustin Hoffman), ενός δύστροπου και ισχυρογνώμονα ανθρώπου που με τον τρόπο του έχει επηρεάσει τους δύο γιους του και την κόρη του, στο σημείο που αυτό που προσπαθούν ολόκληρη τη ζωή τους είναι να βγουν από τη σκιά του. Θα έρθουν όμως έτσι τα πράγματα που ένα ξαφνικό συμβάν θα τους αναγκάσει να επαναπροσδιορίσουν τις κακές και περιθωριοποιημένες σχέσεις τους, θέτοντας επί τάπητος όλα αυτά τα ζητήματα που τους εμπόδιζαν να λειτουργήσουν σαν μια κανονική υγιής οικογένεια για τόσα χρόνια.

Το μυστικό της επιτυχίας της ταινίας είναι ο τρόπος που επιλέγει να αφηγηθεί την ιστορία ο Baumbach, παρουσιάζοντας τη σχέση του καθενός από τα παιδιά με τον πατέρα του σε ξεχωριστό κεφάλαιο, κερδίζοντας έτσι σε ανάπτυξη χαρακτήρων, ώστε όταν έρθουν όλοι μαζί να έχεις μια πλήρη εικόνα για όλους και να αντιλαμβάνεσαι τα κίνητρά τους, προβλέποντας τις πράξεις τους. Μέσα σε ένα φιλμ 110 λεπτών ο Baumbach κατάφερε να χωρέσει μια ολόκληρη σεζόν τηλεόρασης, χωρίς να νιώθεις σε κανένα σημείο ότι λαμβάνεις περισσότερη πληροφορία από ό,τι μπορείς να καταναλώσεις.

Πίσω από το οικογενειακό δράμα, τους έξυπνους και χιουμοριστικούς διαλόγους γύρω από τη ζωή και την τέχνη και το εξαιρετικό στήσιμο των χαρακτήρων, υπάρχει ένα φιλμ που βασίζεται στις δυνατές ερμηνείες ενός πολύ καλού καστ, με τον 80χρονο Hoffman να πετυχαίνει την καλύτερη ερμηνεία του εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια, αλλά τον Adam Sandler να είναι αυτός που κλέβει την παράσταση και αυτό συμβαίνει εντελώς φυσικά. Μπορεί να τον έχουμε συνηθίσει να υποδύεται τον κάφρο ενήλικα που αρνείται να μεγαλώσει και έχει συμμετάσχει σε μερικές πραγματικά κακές ταινίες, αλλά ακόμη και έτσι ο ίδιος δεν ήταν κακός σε αυτό που έκανε, παρά έκανε άσχημες και άστοχες επιλογές. Βλέποντας το βάθος με το οποίο προσεγγίζει τον χαρακτήρα του, ο οποίος φαίνεται ο πιο τραυματισμένος από τα τρία αδέρφια -τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά αφού λόγω ενός προβλήματος δυσκολεύεται στο περπάτημα- σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς θα ήταν η καριέρα του αν μετά το συγκλονιστικό από κάθε άποψη «Punch-Drunk Love» του Paul Thomas Anderson είχε συνεχίσει σε ανάλογους ρόλους. Για την ερμηνεία του στο «The Meyerowitz Stories» αξίζει να βρεθεί μέχρι και τα Όσκαρ και δεν πρέπει να τίθεται καν πλέον το ερώτημα αν είναι καλός ηθοποιός ή όχι.

Το Netflix έχει καθιερωθεί για τις παραγωγές του στον τομέα των σειρών, αλλά στις ταινίες αν και κάνει τα σωστά βήματα (βλέπε το «Okja»), έχει να διανύσει ακόμη μερικά χιλιόμετρα μέχρι να γίνει ευρέως γνωστό για τις δικές του αυθεντικές παραγωγές. Το «The Meyerowitz Stories» λοιπόν όχι μόνο είναι η καλύτερη ταινία που έχει χρηματοδοτήσει μέχρι αυτή τη στιγμή, αλλά παράλληλα ανεβάζει κατά πολύ τον πήχη και φέρνει ακόμη πιο κοντά την νέα εποχή του σινεμά, σημαντικό μέρος της οποίας θα βρίσκεται μέσα στις πλατφόρμες streaming. Το μόνο που μένει είναι να την αναγνωρίσετε και να τη στηρίξετε και εσείς.

ΥΓ: Αναζητήστε την εξωφρενικά αστεία αναφορά της ταινίας στο «Fantastic Mr. Fox» του Wes Anderson.

Το «The Meyerowitz Stories (New and Selected)» είναι διαθέσιμο για streaming στο Netflix.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΣ / [email protected]

http://www.clickatlife.gr/cinema/story/111755/me-to-the-meyerowitz-stories-irthe-i-ora-na-paradextoume-oti-o-adam-sandler-einai-kalos-ithopoios

Related posts