Αυτοκίνητο με υγραέριο

Μήπως ήρθε η ώρα να σκεφτείς μια λύση εναλλακτική πιο οικονομική αλλά και οικολογική;

Εάν βρίσκεσαι ένα βήμα πριν δώσεις σε κάποια μάντρα το αυτοκίνητό σου, δώσε του μια ευκαιρία ακόμα μετατρέποντας το αυτοκίνητό σου σε υγραεριοκίνητο. Με την τιμή της βενζίνης να είναι αδικαιολόγητα πανά…

κριβη ακόμα και σε περιόδους που η τιμή του πετρελαίου διεθνώς βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση κατακόρυφα και τα νέα χαράτσια της εφορίας να βαραίνουν πάνω από το κεφάλι μας, οι εναλλακτικές και πιο οικονομικές προτάσεις σίγουρα κερδίζουν έδαφος.

Η πρακτική της υγραεριοκίνησης έχει αρκετούς οπαδούς και πολλοί είναι αυτοί που απευθύνονται στους μηχανικούς για άμεση αλλαγή του καυσίμου κίνησης. Μποϊκοτάρουν τη βενζίνη και λένε ναι στο αυτοκίνητο με υγραέριο. Σύμφωνα με τους εγκαταστάτες, το υγραέριο LPG, είναι καύσιμο υψηλών προδιαγραφών, ασφαλές, οικολογικό και πολύ πιο οικονομικό σε σχέση με τη βενζίνη.

Τα οφέλη του αυτοκινήτου με υγραέριο

1. Η τιμή του υγραερίου είναι σχεδόν η μισή της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης.

2. Ο κινητήρας έχει λιγότερες φθορές, λόγω της καθαρότερης καύσης του LPG, η οποία δεν αφήνει υπολείμματα, και έτσι επιμηκύνεται η ζωή του.

3. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τον καταλύτη του οχήματος.

4. Ο κινητήρας που δουλεύει με LPG χρειάζεται λιγότερα σέρβις διότι:

δεν σχηματίζονται επικαθίσεις σωματιδίων άνθρακα (κάπνα) στα χιτώνια των κυλίνδρων τα μπουζί είναι κατά πολύ καθαρότερα οι αλλαγές φίλτρων και λαδιών είναι αραιότερες τα λάδια του κινητήρα δεν αδυνατίζουν (δεν σπάνε) η διάρκεια ζωής του κινητήρα με σωστή συμπίεση είναι μεγαλύτερη.

Διπλασιάζεται η αυτονομία του οχήματος

Εάν κάποιος θέλει να μετατρέψει το αυτοκίνητό του σε υγραεριοκίνητο, το πρώτο που πρέπει να ξέρει είναι πως μετά τη διασκευή (όπως λέγεται) του οχήματος θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί και τη δεξαμενή της βενζίνης και εκείνη του υγραερίου.

Η αυτονομία του οχήματός του, δηλαδή, θα διπλασιαστεί και εκείνος θα έχει τη δυνατότητα επιλογής καυσίμου κατά την ώρα της κίνησης.

Η μετατροπή είναι απλή, διαρκεί 8-12 ώρες και το κόστος της κυμαίνεται ανάλογα με τον τύπο του οχήματος.

Εγκατατάσταση Υγραερίου

1. Η εργασία εκτελείται από έναν μηχανικό που θα πρέπει να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν. 1575/1985 με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου. Στη θέση της ρεζέρβας του αυτοκινήτου τοποθετείται η δεξαμενή του υγραερίου.

Στον χώρο του κινητήρα τοποθετούνται τα μπεκ ψεκασμού του υγραερίου μαζί με πνεύμονα ή ρυθμιστή πίεσης και τις αντίστοιχες βαλβίδες ασφαλείας και διακοπής υγραερίου. Τέλος, η εγκατάσταση ελέγχεται από ηλεκτρονικό εγκέφαλο.

2. Μετά την εγκατάσταση του συστήματος του υγραερίου ο μηχανικός υποχρεούται να παραδώσει στον κάτοχο του αυτοκινήτου υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

3. Το αυτοκίνητο, στη συνέχεια, περνάει από τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ για να διαπιστωθεί πως η εργασία, όντως, έγινε με βάση τους κανόνες του υπουργείου.

4. Στη συνέχεια, στη Διεύθυνση Μεταφορών της Νομαρχίας, που είναι αρμόδια για τις άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση και του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.

Η νομοθεσία επιτρέπει το LPG

Ασφαλές στη χρήση ακόμη και στην περίπτωση ατυχήματος το αυτοκίνητο με υγραέριο.

Η χρήση LPG στα ΙΧ οχήματα έχει επιτραπεί από τον Νόμο 2773/99 (Φ.Ε.Κ. Α’286/ 22.12.1999) και την Υπ. Απόφ. 18586/698/ 29.3.2000.

Οι συσκευές LPG και όλα τα εξαρτήματά τους εισάγονται κατά κύριο λόγο από την Ιταλία αλλά και άλλες χώρες και τοποθετούνται από ειδικούς τεχνίτες – εγκαταστάτες. Όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, οι συσκευές LPG έχουν σχεδιαστεί για να είναι ασφαλείς στη χρήση, ακόμη και σε περίπτωση ατυχήματος (π.χ. τρακάρισμα).

Οι δεξαμενές αποθήκευσης LPG έχουν πολύ ανθεκτικότερα τοιχώματα (από κράμα σιδήρου – χάλυβα 3 χιλιοστά) από αυτά του ρεζερβουάρ βενζίνης, γι’ αυτό και σε περίπτωση τρακαρίσματος αντέχουν σε τεράστιες δυνάμεις, χωρίς παραμόρφωση ή διαρροή. Η ροή του LPG διακόπτεται αυτόματα από δύο ηλεκτρονικές βαλβίδες μόλις σταματήσει ο κινητήρας του οχήματος. Η δεξαμενή και το σύστημα φέρουν βαλβίδες αντεπίστροφες και ανακούφισης της πίεσης.

Το  είναι απόλυτα στεγανό και οδεύει εξωτερικά της καμπίνας των επιβατών του ΙΧ. Οι οδηγοί, βέβαια, που θα αποφασίσουν να κάνουν εγκατάσταση τέτοια στο αυτοκίνητό τους θα πρέπει να ζητούν από τα ελάχιστα σε όλη την Ελλάδα πιστοποιημένα συνεργεία εγγυήσεις ώστε να είναι σίγουροι για την ασφάλειά τους.

Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής

Το συνεργείο πρέπει να είναι πιστοποιημένο για εργασίες υγραερίου.

Τα συστήματα υγραερίου επιβάλλεται να πληρούν τα ευρωπαϊκά προαπαιτούμενα.

Ο τεχνίτης πρέπει να διαθέτει αντίστοιχο πιστοποιητικό. Τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται επιβάλλεται να φέρουν την πιστοποίηση της ΕΕ.

Όλες οι τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να τηρούνται κατά γράμμα.

(Διαβάστε περισσότερα)

Related posts

Leave a Comment